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Dark Toursim(2016)

    Dark Tourism, 2016, 7'32"
    People are passing by urban ruins and crashed houses with mobile phones in their hands.
    Tourist in battle field like them, might be symbolize us today, whom are losing something important too much depend on internet information and visual news.
    In 2016, Taki visited Berlin, Germany, and saw the documentary photo exhibition, "War on Wall" held in East side gallery, where excatly on the Berliner Wall,  by Kai Wiedenhoefer who shot war fields in Syria. And Taki documented that exhibition with the audiences in front of the wall.  Wiedenhoefer kindly permitted this video piece.

    《ダークツーリズム》 2016年 7分32秒
    崩壊し瓦礫と化した家屋や都市の街路を、ケータイ片手に人々が通り過ぎていく。無関心に戦場を「観光」していく 彼らは、ネット情報や視覚化されたニュースの視覚に頼ることで、「何かを見失ってしまっている」現代の我々自身 ではないのか。
    作者が2016年夏の訪独の際、ベルリンの壁を展示場所にしたイーストサイド・ギャラリーにて開催されていた写 真家カイ・ヴィーデンホーファー氏のシリアに関する記録写真展「War on Wall」の観客をふくめて再度記録したヴィデオ作品。ヴィーデンホーファー氏の許可を得て展示。




    Kikaide mirukoto Eye Machine/ Seeing by Chance -the Pioneer of Japanese Video Art-
    キカイデミルコト 日本のビデオアートの先駆者たち

    KIKAIDE MIRUKOTO -the Pioneers of Japanese Videoarts-
    2012, HDV 82min.

    Documentary video with oral history and video pieces of early video artists in Japan. Appearing Artist:Shuya ABE, Kohei ANDO, Michael GOLDBERG, Sakumi HAGIWARA, Mako IDEMITSTU, Takahiko IIMURA, Nobuhiro KAWANAKA, Hakudo KOBAYASHI, Shigeko KUBOTA, Toshio MATSUMOTO, Ko NAKAJIMA, Fujiko NAKAYA, Katsuhiro YAMAGUCHI, Keigo YAMAMOTO, Morihiro WADA
    Director: Kentaro TAKI, Presented by VIDEOART CENTER Tokyo,

    《キカイデミルコト 日本のビデオアートの先駆者たち》
    2012年、オーラル・ヒストリー、HDV、82分 監督:瀧健太郎
    企画・制作 ビデオアートセンター東京 、現代企画室刊行 ISBN978-4-7738-8034-2

    国内メディアアートの先駆的な足跡を残したアーティスト15名、また国内外の研究者、キュレーターらにヴィ デオアートの黎明期を検証する問いかけを行ったインタビュー集。



    Kannawa 鉄輪

    Kannawa 2009, 6min
    Video sketching a hot-spring town, Kannnawa in Beppu, Oita pref.Steam of the hot spring source is coming out from every grounds, and animates the town be active. However this town might be taken visitors by the other branded town, Kannawa shows us it's decaying quietly.

    《鉄輪》 2009年、6分
    大分県別府にある鉄輪温泉を活写。街中の至る場所から、蒸気が噴出し、一見熱気ある温泉町は、ブランド化に 成功した別な温泉町に客が流れたせいだろうか、密かに朽ちていく様子を捉えた。






    Hymne A Xochipilli/du Japan, 2013, 2'50",
    A sonic poetry reading. The performer’s voice echoes into the theater against innumerable information/images being flooded in urban space in Tokyo. An homage to Maurice Lemaitre, artist/filmmaker of Lettrisme.

    Tangrams タングラム

    Tangram, 2011 3'11 The videos from my shoots are pieces of a puzzle. I turn and combine these pieces, which were shot before and after 3.11, to form the times and perceptions I lived through.

    《タ ングラム》2011 年、3分 11秒 
    日々何気なく撮ったビデオ映像がパズルのピースになる。 それら ピースを、傾け、組み合わせ、自分が生きた時間、 知覚 した 世界を形作ってゆく。


    Living in the Box- cube

    Living in the Box-cube
    2007-2010 13min HDV/BD Body parts are displayed as specimens in boxes within the white box. Each part is looking for something and this behavior recalls the physical and psychological blockages in modern life. A Collaboration with Maiko Date(contemporary dancer).

    《リヴィング・イン・ザ・ボックス-キューブ》 2007-2010 13分 HDV/BD
    箱の中に様々な身体の部位が現れる。閉ざされた空間で 何かを探すように動くそれらの身体と、敷き詰められた物質が、映像に一つの緊張感を生み出す。コンテンポラリーダンサー、伊達麻衣子との共同制作。

    Radio Lantern

    Radio Lantern, 2000 5min DV
    Playing with a monaural radio. The volume of music is changed, the tone quality is distorted,and they are brought to us as a stereo musical performance through a television. The pleasure in a virtual world created by the method of framing with video.

    《ラジオ・ランタン》 2000、5分 DV
    モノラルのラジオをもてあそぶ。流れる音楽は音量を変えられ、音質をひねられ、モニターのこちら側にはステ レオ の演 奏行為として届けられる。撮影という切り取りが作り出す擬似世界の快楽。

Signs of Deceptions(2013)

    Signs of Deceptions, 2013, 4'33"
    Who and how the people notice and accept these signs? Here we have information expose any kinds of social disciplines. Tokyo....is an aggregation of excuse and evasion for responsibilities from companies and public organizations.



    Fort of the Fabrication

    Fort of the Fabrications, 2004 32min DV
    The work is consisted of 5 chapters, which are based on themes as "principle of video media", "media landscape", "exchangeable Cities", "City with the full of Fabrication", "Resistance and the Disappearance" for each. It starts with a trial to know the principle of video material, and try to see mass-media-landscape with this principle as the next, then through this mass-media-landscape, we might find critical view points on what happens in the globalization and capitalistic the system of this world.There, we could see some kinds of ironical matter on our city. But first of all, we have to stare this wall stands in our way.screening at:
    Yamagata International Documentary Film Festival (2005, Japan)
    Split Film Festival (2005, Croatia)/ Hamburg Shortfilm Festival (2005, Germany)
    Bochum International Video Festival (2005, Germany)

    《虚構の砦》2004 32分 DV
    メディア社会や都市を読み抜き、分析する道具としてビデオ映像を用い、その映像のもつ意味と記号の差異か ら、 現代の都市像を偽りの姿として捉える試み。5つの章から成るビデオ作品。 それぞれの章は「プロローグ:ビデオ 媒体の原則」「視覚化する世界」「メディアの檻」「交換可能な都市」「虚構都市の完遂」「実践の芸術に向けて」 というテーマによって構成されている。

    山形ドキュメンタリー映画祭アジア千波万派入選/ Split Film Fesitival入選(クロアチア) ハンブルグ・ショートフィルム・フェスティバル入選(ドイツ)/ ボーフム国際ビデオ・フェスティバル企画者賞受賞(ドイツ)

Video Symphonia (2014)

    Video Symphonia move1

    ヴィデオ・シンフォニア第一楽章



    Unstable People

    2001 7min DV
    When very short image is repeated, minimal unit of video-image, frames, come to appear. Their tiny movements make us recognize divisions and jumps of video.

    《不安定な人々》2001 7分 DV
    ビデオ映像の最小単位である1フレーム (30分の1秒)単位での反復を行った 実験作品。映像と音はどこまで意味を 持ち、どこから意味を失い、 またメディアは多層化するにつれて 新しい価値観を生むのだろうか?



    video composition#2 Stolen Air
    1998 5min DV TV images are appearing and disappearing one after another. Stolen i.e. sampled those seemingly unrelated images, "music" is "played = collaged".

    《ストールン・エアー》
    1998 5分 DV
    次々と現れては移り変わり消えて行く、TVの映像たち。一見無関係なそれらを盗む=サンプリングし、 「映像=音 楽」として「コラージュ=演奏」してゆく。